چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت الاسلام ذوعلم

حوزه/ معاون پژوهش دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت:مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی، اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه و احیای اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم، عصر امروز در تالار بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی با اشاره به دستاوردهای فکری و معرفتی انقلاب اسلامی و استقلال هویتی، گفت: با پیروزی انقلاب، تبلیغ دین از یک معنای منسوخ و حاشیه، به یک مسئله نجات بخش انسان ها  و بزرگترین دستاورد فکری و معرفتی تبدیل شد.

وی در این باره توضیح داد: مطالعاتی که درباره دین و تشیع و ارزش های اسلامی در دو دهه پایانی قرن بیستم انجام شده است، قابل مقایسه نیست با گذشته نیست و ایجاد کرسی های آزاد اندیشی اسلام شناسی ازبرکات انقلاب اسلامی است .

رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی در ادامه درباره توجه جامعه غرب به انقلاب اسلامی، گفت: توجه به دین بعد از انقلاب اسلامی در دنیا گسترش پیدا کرد و یکی از کشیشان مسیحیی درباره تاثیر انقلاب اسلامی می گوید"همه مدیون این انقلاب هستیم"

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را احیای دین و اندیشه اسلام ناب محمدی خواند و گفت: دردوران پهلوی، ادبیات، هنر، سینما، آموزش و پرورش، دانشگاه ها با تفکر مارکسیستی اداره می شدند، حتی کانون فکری کودکان و نوجوان که به دستور فرح پهلوی با هدفی خاص ایجاد شده بود به نسل کودک و نوجوان ایرانی آموزش مارکسیستی می داد.

وی با اشاره به این که هدف امام خمینی(ره) پایه گذاری جمهوری اسلامی بود، افزود: امام(ره) خطاب به کسانی که فکر می کردند زمانی که انقلاب اسلامی رخ دهد، ایران فقط در حوزه دین پیشرفت می کند و کاری به سایر مسائل و نیازهای خود ندارد، گفتند "ما به هنروسینما نیاز داریم و با فساد مخالفیم".

وی در این باره گفت: غرب تصور می کرد ایران دیگر هیچ دستاوردی جز دین ندارد، در حالی که پیشرفت روز افزون در عرصه مختلف علمی و پژوهشی کشور از دستاوردهای انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم تصریح کرد: انقلاب اسلامی نشان داد که اسلام یک مکتب کارآمد است و اکنون بعد از 36 سال از انقلاب اسلامی، شاهد رشد حلقه های فکری و علمی در ایران هستیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha